جلسه تصمیم‌گیری در خصوص برنامه سجا

روز سه‌شنبه مورخ ۹۵/۷/۲۷ جلسه‌ای در خصوص تصمیم‌گیری نسبت به برنامه سجا در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برگزار گردید. این جلسه رأس ساعت ۱۰ صبح برگزار گردید و به مدت ۲ ساعت به طول انجامید.

در ابتدای جلسه رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی ضمن عرض خیرمقدم خدمت حضار محترم ابراز امیدواری کردند که انشاءالله بتوانیم در این جلسه با همفکری و تعامل با یکدیگر به راه حل مناسبی در این زمینه برسیم.

در ادامه جلسه جناب آقای بابانژاد هم فرمودند که ما قصد داشتیم به هر طریق ممکن بتوانیم از برنامه سجا استفاده نمائیم که متأسفانه در خلال کار با مشکلات زیادی مواجه شدیم که علناً امکان بهره‌برداری از این برنامه را برای ما غیرممکن ساخت و ایشان همچنین به برنامه‌ای که در زمان حاج آقای کاویانی و توسط آقای رکنی استارت خورد اشاره نموده و فرمودند که این برنامه هم پس از تغییرات مدیریتی ناتمام باقی ماند، که پس از پایان فرمایشات آقای بابانژاد، آقای رکنی حسینی در خصوص برنامه‌ای که در حال تهیه آن بودند توضیحی بیان داشتند.

در ادامه آقای مهندس بنیادی پس از استماع سخنان دوستان بیان داشتند که وقتی شما به طرح‌های بزرگ و جامع ورود می‌کنید تقریباً ۲ تا ۳ سال برای طراحی آن زمان صرف می‌شود که در این زمان قطعاً ساختار مجموعه تغییر پیدا خواهد کرد و علناً فرایندی که طراحی شده است کاربردی نخواهد شد.

این مشکلی است که همه‌ی سازمان‌های بزرگ در گذشته با آن مواجه بوده‌اند و در این خصوص دنبال راهکار مناسبی بودند که در اوایل سال ۲۰۰۰ به این نتیجه رسیدند که شما برای اینکه بتوانی یک سازمانی را اداره کنی نباید دنبال یک سیستم جامع باشی و باید زیرساختار بنویسی و این سیستم‌ها را با هم لینک و مرتبط دهیم که این جزیره‌ای کار کردن بر اساس یک معماری علمی است و تعریف شده و صحیح می‌باشد که برای سازمان‌های بزرگ و پویا یک معماری دقیق است.

ایشان فرمودند که سیستم سجا سیستم بزرگی است و جز دارائی‌های المصطفی محسوب می‌شود و دارای هزاران صفحه می‌باشد و همچنین برای این نرم‌افزار قابلیت‌های ویژه‌ای وجود دارد و آنقدر منعطف نوشته شده است که می‌توان در آن تغییرات زیادی را اعمال کرد

پس از فرمایشات آقای مهندس بنیادی سایر دوستان از مراکز مختلف به بیان مشکلاتی که با برنامه سجا در مدارس و مراکز خودشان از قبیل ترمی بودن، جابجایی متعدد کلاس‌ها، طلاب و اساتید، تعدد زبانی، تک زبانه بودن سجا و موارد دیگری اشاره نمودند، که در پایان به مصوباتی دست پیدا کردند.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشان دهید ربات نیستید: *