پیام آیت الله اعرافی به پانزدهمین همایش «غدیر از دیدگاه اهل سنت»

حضرت آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه قم و رئیس جامعه المصطفی العالمیه، به مناسبت افتتاح پانزدهمین همایش «غدیر از دیدگاه اهل سنت»، پیامی را به دبیرخانه این همایش ارسال کردند که متن آن به این شرح است:

دانلود متن پیام آیت الله اعرافی به پانزدهمین همایش «غدیر از دیدگاه اهل سنت»غدیر، برکه جاری در تاریخ، نماد برتر و تابناک استمرار و تداوم ولایت الهی در مظاهر اولیای الهی است.
غدیر نام روشن حقیقتی است که در مقابل «کل یوم فی شأن» برای همه پرستش‌های ذاتی هستی «یسأله من فی السموات و الارض» هر روز جلوه‌های تازه‌ای دارد.
غدیر، نماد وحدت و رمز اتحاد هستی است تا همه اهل ولایت الهی در برابر همه طاغوت صف‌بندی روشن و واضحی داشته باشند و در مقام انجام فریضه «تولی و تبری» در مسیر باور به «هل الایمان الا الحب و البغض» با اتباع مطلق از اسوه حسنه الهی و حبیب‌الله، در مقام اطاعت، محبوب خدا شده وئ از ابتاع هواهای نفسانی و ظنون و همانی رها شده و در صراط مستقیم «منعم علیهم» قرار گیرند. این گونه است که «کتمان حقیقت غدیر» همانند کتمان معرفت از رسول الله(ص) نه تنها وحدت‌انگیز نیست، بلکه تفرقه‌انداز و شقاق افکن و پشت کردن به «حبل‌الله» متین الهی است که تار و پودش را «کتاب الله و عترتی اهل بیتی» تشکیل داده است. پس کتمان حقیقت غدیر، غفلت از «عروه‌الوثقی» و آویختن به «ارباب متفرقون» است که جز تفرقه و شقاق برای امت ثمره‌ای ندارد.
ارج‌گذاری و پاسداشت غدیر در هر شکل و صورتی، تعظیم شعائر الهی است که شعور را به جامعه و امت ارزانی داشته و هویت اجتماعی را با امامتی معنا می‌بخشد که روز قیامت بی‌نسبت و انسابی، نسبت هویت بخش به توده‌های انسانی می‌دهد: «یَومَ نَدعُو کُلَّ أُناسٍ بِإمامِهِم.
اعلان رسمی هویت اجتماعی امت اسلام با «امامت و ولایت غدیری» مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) نه تنها بر پیامبر(ص) فریضه و واجب است، بلکه بر یکایک امت است تا با شعور و تعظیم شعائر، این عید بزرگ امت اسلام را جشن گرفته و بر نعمت بزرگ ولایت الهی در مظاهر اسمایی شکرگزاری کرده و یأس و نومیدی را در لشکر و جنود ابلیس و شیطان برانگیزانده و فلسفه آیات الهی را در زندگی با تمام و کمال به نمایش گذارند: یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا .
امروز سکوت و خاموشی در برابر نقطه عطف تاریخی بشریت در روز غدیر، چیزی جز همراهی با «آمران منکر و ناهیان از معروف» و قرار گرفتن در زمره‌ی «اولیای شیطان و اولیای طاغوت» و خروج از «حزب الله» به «حزب شیطان» نیست؛ چرا که غیبت یک ماهه موسی(ع) نیازمند خلافت هارونی بر امت یهودی و اصلاح امور و جلوگیری از افساد مفسدان در امت است، بی‌گمان غیبت دایمی پیامبر(ص) از میان امت سزاوار تعیین ولی الله، اولوالامر، خلیفه و امامی عادل و غیر ظالم است. از این روست که پیام غدیر در بردارنده تمامیت نعمت و اکمال دین اسلام بوده و در برابر ترک پیام و کتمان آن به هر شکلی، نقصان اسلام و رسالت الهی خواهد بود: یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّـهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّـهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ
رخداد بی‌نظیر و بی‌مانند غدیر در حجه‌الوداع، آخرین و برترین پیامی است که پس از رسالت در طول تاریخ بشری پدیدار شده و جهت‌گیری در فلسفه و سبک زندگی انسان را تحت تأثیر مستقیم خود قرار داده است. در این رخداد بی‌ مانند ندای استمرار ولایت الهی در امامت و ولایت علوی با سخن مشهور و متواتر از پیامبر(ص) که از فریقین نقل شده تثبیت شد و هستی متفخر به «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» شد و تاج ولایت الهی هم چنان بر تارک بشریت باقی و برقرار ماند و ابلیس ملعون نومید و مأیوس شد.
جامعه المصطفی العالمیه به حسب مأموریت و وظیفه ذاتی خود با پاسداشت و گرامی‌داشت این شعار مقدس الهی در عید عظیم ولایت منادی وحدت محور حبل‌الله است که تار و پودش را در کتاب الله و عترتی اهل بیتی تشکیل می‌دهد. همایش غدیر یکی از روش‌های پاسداشت شعائر الهی و اعلان به دور از کتمان حقیقت ولایت الهی و نصب خداوندی در حوزه امامتی است که «لا یَنَالُ عَهدِی الظَّالِمینَ» حکم کرد فقهی و کلامی الهی در آن است تا هماره در گوش جان این زمزمه را داشته باشیم که عدالت قسطی جز با صالحان مقسطان سر و سامان نمی‌یابد و جز به مصلح منجی نمی‌توان امیدی به جهانی شدن «لیقوم الناس بالقسط» داشته باشیم.
امروز با جشن غدیر به پیشواز جهانی سرشار از صلح و عدالتی می‌رویم که خداوند وعده آن را داده و فرموده است: أن الارضَ یَرثها عبادی الصالحونَ.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشان دهید ربات نیستید: *