یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک مرکز آموزشی که بیانگر جایگاه علمی آن می‌باشد تولیدات علمی، پژوهشی آن می‌باشد و از آنجایی که امروزه مراکز آموزشی معتبر در سطح جهان تولیدات علمی خود را در قالب بسته‌های آموزشی(کتاب درسی،کتاب کار، کتاب استاد و نرم افزار چندرسانه‌ای) تعریف و عرضه می‌کنند این مرکز نیز فعالیت‌های پژوهشی خود را در همین راستا برنامه‌ریزی و نهادینه نموده است.

مراحل تدوین متون آموزشی  به شرح زیر است:

الف) بررسی بازخوردهای کتاب‌های قبلی و استخراج نقاط قوت و ضعف و نیازسنجی

ب) تعیین سرفصل‌های کتاب و درس‌ها و تصویب آن‌ها در جلسات کارشناسی و شوراها

پ) تهیه ماکت کتاب جدید

ت) تدوین متن اولیه توسط مؤلف یا مؤلفین

ث) بررسی و اظهار نظر درمورد متن اولیه توسط اساتید مجرب و کارشناسان محترم

ج) تحلیل نقاط قوت و ضعف متن تألیف شده و تصمیم‌گیری در مورد اصلاح آن

چ) اعمال اصلاحات و آماده‌سازی اولیه برای بازخورد و ارزیابی در کلاس توسط مؤلف و یک یا دو نفر از اساتید با تجربه

ح) برگزاری جلسات کارشناسی جهت بررسی و نتیجه‌گیری بازخوردها و تصمیم‌گیری درباره آن

خ) اعمال اصلاحات درخصوص متن و محتوا

د) ارسال جزوه برای بازخوردگیری و اصلاحات نهایی به همه واحدهای جامعه المصطفی

ذ) دریافت نقطه نظرات از اساتید و گروه‌های علمی واحدها در خصوص جزوه تدوین شده

ر) جمع‌بندی پیشنهادات و نقطه نظرات در خصوص پروژه تهیه شده

ز) برگزاری جلسه کارشناسی جهت بررسی نظرات و پیشنهادات اساتید و اعضای گروه علمی واحدها درخصوص متن تهیه شده و تصمیم‌گیری درباره اعمال هرکدام از نظرات یا تغییرات لازم

 ژ) اعمال اصلاحات نهایی توسط مؤلف

س) ارسال برای طراحی و صفحه آرایی نهایی کتاب و آماده‌سازی برای چاپ کتابهای درسی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشان دهید که ربات نیستید: *